Ev / Blog / Doom Eternal Nasıl Gözüküyor? Ön inceleme

Doom Eternal Nasıl Gözüküyor? Ön inceleme

Geliyor gönlümün efendisi! Doom Eternal için bir ön inceleme yaptık, gelin hep birlikte neler olmuş bir göz atalım.

Evet eski oyuncular, hepinizin bildiği ya da bir kez olsa bile duyduğunuz Doom geri dönüyor! Boşuna hikayesi olacak mı diye düşünmeyin. Çünkü hikaye yine arka planda. Oyun direk bize “ya boş ver abi hikayeyi falan boş işler bunlar. Sen vur kır geç. İşine bak ya!” diyor. Bu arada hikayemiz artık Mars’ta değil Doom II‘de olduğu gibi Dünya üzerinde geçecek. Bölüm dizaynları falan mükemmel zaten. E3 2018‘ de kısa bir teaser, sonradan ise Quakecon 2018‘de oynanış videosu yayınlanan Doom Eternal nasıl bir şeye benziyor, yeni neler var, beklentileri “şimdilik” karşılayacak mı hep birlikte inceleyelim.

Doom Slayer

Doom Slayer dedim evet. Bildiğiniz gibi Doom 2016‘da Doomguy yerine daha güçlü bir abimizi oynuyorduk. Güçlü dedim de aklıma geldi. Quakecon‘daki abilerimiz Doom Slayer‘in artık daha güçlü olduğunu söylüyorlar.  Slayer‘in hikayesinin devamı niteliğinde olan bu oyunda,  Slayer‘in kostümü önceki oyunlardan tanıdığımız şekline bürünmüş (Önceki neydi ya öyle Master Chief gibi.) Bize nostalji yaşattığı gibi  yenilik de eklemeyi unutmamışlar. Doom Slayer‘in sol kolunda kullanabileceğimiz bir bıçak bulunuyor. Bu bıçağın olayını birazdan açıklayacağım. Doom Slayer‘in omuzunda artık bir alev püskürtme makinesi var. Savaşlarımız esnasında bize ayak bağı olan iblislerden daha rahat kurtulabilmek için üzerlerine alev püskürtme imkanına sahibiz! Bir saniye ya bu şeye benziyor. Predat

Glory Kill

Bir önceki oyunda da yaptığımız gibi, Doom Eternal‘da da “glory kill” yapabileceğiz. Oyuna aksiyon katan bu animasyonların pek fazla değiştiğini söyleyemem. Oynanış videosunda önceki oyundaki animasyonları kullanmışlar çünkü (hepsinde değil tabii.) Yeni animasyonlar ise gerçekten çok havalı olmuş. İşte  Slayer‘in bıçağını burada kullanabiliyoruz. Artık kafa uçurmak mı dersiniz, düşmanlarınızı ikiye yarmak mı dersiniz bolca kan göreceğiz efendim.

İblisler

Oyunda gördüğümüz kadarıyla çoğu iblislerin görünüşü değişmiş. Önceki oyundan tanıdığımız iblisler yine olacak fakat ilk Doom oyunundaki görünümleriyle olacaklar (Baron of Hell hariç o berbat olmuş).
Yeni iblisler de eklenmiş. Mesela Archnotron, Pain Elemental, Arch-Vile, Doom Hunter, Lost Soul ve daha adını tam bilmediğim iblisler…

Silahlar

Oynanış videosunun başında bizi “Super Shotgun” karşılıyor fakat farklı bir tiple. Kendisinin altında artık iblislere fırlatabileceğimiz bir kanca bulunmakta. Kancayı istediğimiz bir iblisin üstüne fırlatıp tıpkı Just Cause 3‘deki gibi üzerlerine doğru gidebiliyoruz. Küçük iblislere tek atabilen bu özellik gerçekten de tuhaf bir eklenti olmuş. Bir yandan bomba fırlatabilen bir yandan da makineli tüfek gibi atabilen bir pompalımız da var (Bu da silahlara önceki oyundaki gibi eklenti ekleyebileceğimizi gösteriyor.) Önceki oyundan bildiğimiz  makineli tüfek, görünümü tuhaf olan bir roketimiz var. Şahsen benim eski  görüntüsünden pek hoşlanmadığım plazma silahı klasik görünümüyle geliyor bu kez. İzlerken gözümden yaş geldi resmen. Balista diye bir silah gösterdiler. Kendisi tıpkı önceki oyundaki Gauss Cannon silahına benziyor. Tekrardan her oyunda olduğu gibi testere reis yine bu oyunda da mevcut. Devasa bir bfg ve son olarak da Doom Slayer‘in  devasa kılıcı gözüküyor. Sizce de çok havalı değil mi?

Müzikler

Müzikleri yine önceki oyundan bildiğimiz Mick Gordon abimizi yapacakmış. Kendisi gerçekten çok kaliteli bir iş çıkarmıştı. Oyuncuyu havaya sokan, oradaki atmosferi veren müzikler yapmıştı. Bu oyunda da müzikleri ona bırakmışlar. Yani sevgili oyuncular, tekrardan heavy metale boğulup, Spotify listemize müzikleri ekleyeceğiz…

Diğer Yenilikler

Bu yenilikten sayılır mı bilmiyorum ama biliyorsunuz ki Doom oyunlarında mermi can kalkanlar hep yerde sıralı bir biçimde olurlar. Bu oyunda da yine item toplama var ama görünümleri tekrardan klasik Doom oyunlarındaki gibi olmuş. Oyuna bölümümüze devam edebilmek için yeşil duvarlar eklenmiş. Etkileşime geçtiğimiz zaman duvarları kırıp devam edebiliyoruz. Fazla sinirli sanki… “Dash” yapma özelliği gelmiş. Glory Kill yapmaya hazır bir iblise daha kolay ulaşabilmek için veya saldırılardan kaçmak için yapabilirsiniz. Özellikle de havada yaparken çok havalı duruyor (God of War 3‘de Pegasus’un  kanatlarını kullandığımız gibi.) Cacodemon‘un ağzına shotgun bombası atarsanız yutup patlıyor. Haritayı açtığımız zaman sağ üstte ne kadar iblis olduğuna dair bir bar var.Önceki oyunda olduğu gibi etraftan  “rune” toplayabiliyoruz ki bunlarda oynanışa yenilik katıyor. Baron of Hell‘e vurdukça parçalanması falan. Bunlar güzel şeyler ya…

Parkur

Doom Slayer artık belirli objelerle etkileşime geçip parkur yapabiliyor. Oyunun akıcılığını daha da arttırmışlar. Mesela sarı borulardan zıplamak veya tırtıklı duvarlardan tırmanabilmek gibi.

Extra Life

Etrafta bulabileceğimiz yeni bir item olarak “extra life” var. Extra Life bana göre çok saçma bir yenilik olmuş. Ölünce yeniden doğma hakkı. Yani ne gerek var ki. Lanet olsun sebebi neydi ki?

Invasion

Yeni ve büyük bir eklenti olarak invasion gelmiş. Yani kısaca anlatmak gerekirse başka oyuncular iblis olarak sizin oyununuza gelip sizi avlamaya çalışabiliyor. Güzel ama yine saçma bir yenilik olmuş. Umarım bunu kapatma özelliği olur. Çünkü sadece kendi başına oynamak isteyen insanlar bu durumdan rahatsız olabilirler. Bu yenilik bana Dark Souls‘u hatırlatıyor nedense…

İnsanlar

Tıpkı Doom 3‘de olduğu gibi bu oyunda da hayatta kalmaya başarmış insanlarla karşılaşacağız. Mesela Doom Slayer‘i gördükleri zaman “İşte o!” falan deyip korkuyorlar. Hatta anonsta “Slayer şu an tesiste.” gibisinden uyarılar veriyorlar. Ya bir insan gelir konuşur. “Kardeşim ne bu sinir ya gel otur şöyle bak kaç yaşında adamsın. Çay içer misin abi?” demiyorlar. Ya da Slayer gelip kimseye yardım etmeye çalışmıyor. Beyefendi sinirli ya hani adamın boynundan kartı alıp okutuyor. İnsan gibi alsana abicim!

Sonuç Olarak…

Yani efendim işte bu kadar diyeceklerim. En ince detayına kadar ön inceleme yaptık Doom Eternal‘a. Bakalım oyun gösterildiği gibi mi olacak. Bana soracak olursanız eğer bir Doom fanı olarak çok beğendim. İlk fırsatta almayı düşünüyorum. Bir de konsollarda 60 fps alsa mükemmel olur işte. İd Software yine yapmış yapacağını. Helal olsun size koca yürekli satanist insanlar! Siz de Doom Eternal hakkında veya Doom hakkındaki düşünceleriniz yazabilirsiniz.  Bu tarz inceleme veya oyun haberleri için sitemizi ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın efendim. Esen kalın!

 

 

Hakkında Harun Refik Çiftçi

2.5 yaşından beri Vice City sokaklarında geziyorum.

Buna da bak!

Neden Farklı Konularda Yazı Yazıyoruz?

Oyungg neden sadece oyun yazmıyor? Neden Teknoloji, Dizi-Film, Kitaplar üzerine de yazılar yazıyoruz? Bu başlığı …

Bir Yorum

  1. çok iyi bir inceleme olmuş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir