Ferit ‘’wtcNN’’ Karakaya İle Kısa Bir Söyleşi

Gaming İstanbul 2018 fuarı tüm hızı ile sürerken biz de başarılı yayıncı ve profesyonel oyuncular ile söyleşilerimize devam ediyoruz. GİST alanında karşılaştığımız Ferit ”wtcNN” Karakaya ile sizler için oyun dünyası üzerine konuştuk.

-Öncelikle merhaba Ferit. Senin başarılı bir yayıncı ve e-sporcu olduğunu biliyoruz. Peki bunun sırrı nedir? Çoğu genç arkadaşımızın hayallerini süsleyen meslek artık e-sporcu olmak. Onlara ne tavsiye vermek istersin?

wtcNN: Bu aslında çok kapsamlı bir soru. Ben biraz yayıncılık penceresinden bakarak cevaplayacağım. Aslında bu işin tek bir formülü de yok. Bu soru biraz nasıl futbolcu olunur demek gibi. Sanırım benim bu sorunun cevabı, soruyu sormadığında e-sporcu olmaya yaklaştın demektir. Bu iş kolay gibi gözükse de aslında bir hayli zorlayıcı bir süreç. Özgüven, azim ve hırsınızı hiç kaybetmeden çalışmanız gerekiyor.

-League of Legends başarıların zaten tartışılamaz bile. Bunun yanında PUBG arenasında da başarılı işler çıkartıyorsun. Bu işin sırrı nedir? Yetenek mi, çok çalışmak mı?

wtcNN: Aslında bu tarz olayların hızlı geliştiği oyunlar için çalışmak sizi ancak bir noktaya kadar başarıya ulaştırabiliyor. Sözlerim yanlış anlaşılmasın lütfen, çalışmak önemsizdir demek istemiyorum. Ancak biraz yetenek bu işi profesyonel yapmayı düşünen insanlar için şart. Refleksleriniz hızlı olmalı ve pratik düşünme yeteneğinize kesinlikle güvenebilmelisiniz. Bu saydıklarımı çalışarak ancak bir noktaya kadar geliştirme imkanınız oluyor.

-PUBG çıkış yaptığı günden beri çok büyük bir ivme kazanarak üst sıralara tırmandı ve bu tırmanış hala devam ediyor. Sizce oyun kendini nereye kadar taşıyabilecek? PUBG için gelecek nasıl görünüyor?

wtcNN: Açıkçası bu konu hakkında bir yorum yapamayacağım. Ancak hızla yükselen bir başarı grafiği yakalamış durumda. Şu an için geleceği parlak görünüyor. Oyunculara istediklerini vermeye devam ettiği sürece de tahtı kolay sallanacak gibi değil.

-Sizce bundan 10 yıl sonra hala PUBG ve League of Legends oynuyor olacak mıyız?

wtcNN: O kadar uzak bir geleceği düşünemiyorum ancak bu oyunların oynanabilirliğini sürdürmek için yeni şirket stratejileri elbette gerekecektir. Oyun dünyası çok hızlı değişen ve gelişen bir alan. Uzun vadede oyuncuları elinizde tutabilmek için değişikliklere hızlı uyum sağlamanız gerekiyor. İhtiyaçları önceden görüp tahmin ettikleri sürece başarılarını koruyabilirler.

-Bu noktaya kadar hep rekabetçi oyunlardan bahsettik. Size göre rekabet ağırlıklı oyunlar hikaye tabanlı oyunları yavaş yavaş öldürüyor mu?

wtcNN: Bu tarz oyunlar Twitch gibi platformlarda daha çok tutuluyor. Bizler de doğal olarak daha çok bu tarz oyunlara yöneliyoruz. Aslında işin içine biraz da bilgisayara karşı insan ile rekabet etme isteği giriyor. Bu yüzden single player oyunlar yavaş yavaş ölüyor diyebilirim. Ancak bu hoş bir şey değil. Kimi yayıncılar için hikaye tabanlı oyunlar hala çok önemli. Bu tarz oyunlar belki rekabete dayalı oyunlar kadar tercih edilmese de hala izleniyor. Bu tip oyunları tercih eden yaş kitlesi daha yüksek.

Ferit ‘’wtcNN’’ Karakaya ile oyun dünyası üzerine yaptığımız söyleşi bu kadardı. Sitemizde başka kimler ile yaptığımız söyleşileri görmek istersiniz? Yorumlarda bizlerle paylaşın.Ayrıca oyun dünyasındaki diğer gelişmelerden haberdar olmak için Facebook grubumuza da katılabilirsiniz.

Hakkında Beril Özge Danacı

5 yaşımda Tomb Raider oynamak için elime aldığım klavyeyi hiç bırakmadım. Kitap kurdu. Hala umutla Half-Life 3'ün çıkmasını bekliyor.

Buna da bak!

‘’Easter GamersTv’’ Mete Özbey Röportajı

Röportaj ve söyleşilerimiz tüm hızı ile devam ederken bu kez konuğumuz Mete Özbey, nam-ı diğer …

2 comments

  1. Deniz Itır Okutan

    Güzel bir söyleşi olmuş, keşke video olsaydı ama. Yine de elinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir