Ev / Blog / Mortal Kombat Serisinin Serüveni

Mortal Kombat Serisinin Serüveni

Eh be Mortal Kombat! Güzelim shaolin temasını bırakmak zorunda olduğun için karizmanı  kaybettin. Ama bu seni favori oyunlarım arasından sildirmiyor tabii.  Mortal Kombat’ın bozma nedenlerini gelin hep birlikte inceleyelim.

Biliyorsunuz ki 1992 senesinde Ed Boon abimiz ve birkaç arkadaşı oturup shaolin teması içeren bir dövüş oyunu yapmak için kollarını sıvamışlardı. Mortal Kombat geliştirilirken 1992 yılındaki oyunlardan biraz farklı yapmak istemişlerdi ve oyuna fatality dediğimiz kısa animasyonlar koymuşlardı. Tabi o zamanki oyunların neredeyse sıfır şiddet içermesinden dolayı da çok ilgi çekmişti. İlgi çektiği kadar aileler tarafından da tepki çekmişti. Mortal Kombat yapılırken motion capture dediğimiz teknolojiden yararlanarak daha gerçekçi bir deneyim sunmuştu oyunculara. Hatta oyunun arcade makinesinin üzerinde gerçekçi olduğuna dair  çok iddialı bir söz bırakmışlardı. “SO REAL IT HURTS!”

Mortal Kombat Macerası Nasıl Devam Etti?

İlk oyunun başarısından sonra etkilenen Midway, oyunun haklarını satın almış, Ed Boon ve ekibini de kendi şirketlerine dahil etmişlerdi. Ekip durmamış her geçen sene yeni Mortal Kombat oyunuyla oyuncularını kana boğmaya devam etmişti. Her geçen oyunda şiddetini arttırmış, hikayeyi ve karakterleri genişletmişti. Araya mini oyunlar da sıkıştıran firmanın güzel zamanları 1997 senesine kadar sürdü.  Dördüncü oyunda 3D grafiklere geçen Midway tekrardan güzel bir başarı gösterdi. E her oyun uzadıkça tadı kaçar değil mi sevgili Midway? Her sene üst üste oyun çıkarırsan fikir de kalmaz tadı da kalmaz. O oyunları bir sindirseydik ya. Devam oyunlarının ilk oyunlarla hiç alakası yok. Shaolin temasını yavaş yavaş bırakıyordu. Zaten maddi sıkıntı çeken Midway, en son çıkan Mortal Kombat vs DC Universe oyunundan sonra (en berbat ve en sevilmeyen  Mortal Kombat oyunudur kendisi.) fırsatçılık yapan Warner Bros oyunu satın aldıktan sonra Ed Boon  artık orada devam ediyordu. Oyunların devamı için yeni bir stüdyo açtı. Netherrealm Studios adlı stüdyoyu açtıktan sonra yeni oyun için kolları sıvadı abimiz.

Netherrealm Studios Mortal Kombat’ı Kurtarabildi Mi?

Reboot olarak piyasaya 2011 yılında sürülen oyunun ismi sadece Mortal Kombat diye geçiyordu. Gerçekten başarılı, eski oyunlara sadıktı. Oyun bizi tekrardan her şeyin başına götürüyor. İlk 3 oyun ve Armageddon’un hikayesini ele almışlardı. Mortal Kombat vs DC Universe oyununu seven ekip, devamı için içinde sadece DC karakterlerini bulunduran bir dövüş oyunu yapmak isteyince de ortaya Injustice çıktı. 2015 yılında ise yine tekrardan shaolin temasını geride bırakan, saçma karakterler getiren, ama bir o kadar da şiddet içerip, mükemmel bir oynayışı olan Mortal Kombat X’de güzel bir iş çıkardı diyebiliriz. En son da mobil oyun olarak seriyi şu anlık noktaladılar.

Sonuç Olarak…

Ahh be Midway ne vardı da maddi zorluk çektin. Bizi elin Warner Bros’una bıraktın. Güzelim seriyi çorba edip, saçma sapan yan karakterler ekleyip önümüze sundular. Bir umut belki yeni oyunda toparlarlar. Boşuna umut fakirin ekmeğidir dememişler. Gerçi fazla da kötülemeyeceğim, platin kupa kastığım zamanlar aklımda canlandı bir an. Bizi her geçen yıl şiddete alıştıran, kana vahşete bulayan sevgili kadim dostumuzun hikayesi bu kadar. Bakalım gelecek yıllarda bizi ne gibi bir oyun karşılayacak merak ediyoruz. Keşke çizgisini bozmayıp aynı havada devam etseydi diyoruz ve yazımızı burada sonlandırıyoruz efendim. Bu tarz bloglar için sitemizi ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın. Esen kalın!

Hakkında Harun Refik Çiftçi

2.5 yaşından beri Vice City sokaklarında geziyorum.

Buna da bak!

F/P Polisi #4 – Creative Sound Blaster H5

Uzun zamandır kullandığım, yaşlı kurt kulaklığıma F/P incelemesi yapma zamanı çoktan gelmişti. Buyrun girelim konuya. …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir