Ev / Blog / Neden Herkes ‘Youtuber’ Olmak İstiyor?

Neden Herkes ‘Youtuber’ Olmak İstiyor?

Günümüzün hayali en çok kurulan ve en fenomen mesleği Youtuber ya da Twitch gibi platformlarda tanınan bir yayıncı olmak. Peki neden istiyoruz, sahip olmak bu kadar kolay mı?

Aslında bu ilk sorduğumuz sorunun cevabını birçok kişi defalarca verdi, maalesef özgün olamayacağız çünkü haklılar. Sadece daha da detaylara gireceğiz diyebilirim. Günümüz insanları kolay yoldan para kazanmak ve şöhret amacıyla youtuber olmak istiyor, bazıları bunu başarıyor. Çoğunluk bu fikirlere sahip olduğu için de “Youtube çöp” sesleri yükseliyor. Bu amacı gütmeyen insanlar ve kanallar zaten hem daha başarılı hem de daha kaliteli şekilde karşımıza çıkıyor. Kolay yoldan para kazanmayı hedefleyen bu insanların büyük çoğunluğu ya şöhret olamıyor ya da bizlere kısa süreli kanser aşılayabiliyor. Sanırım tek iyi yanı bu olaylar silsilesinin.

Neden ha nedeeen?

Çünkü günümüz toplumu üretimi değil tüketimi seviyor. Daha çok tüketim yapabilmesi için de çalıştığı süreyi azaltmalı, çünkü çalışırken tüketemiyor. Daha az çalışmaya da zaten kolay yoldan para kazanmak demiyor muyuz? Bana kalırsa kalitesiz ve bu niyetle içerik üreten arkadaşların hareketleri suç sayılmalı. Çünkü hırsızlardan bir farkları yok, hatta belki daha çok zararları var. Hırsızlar para ya da parasal değeri olan şeyleri çalarken, bu arkadaşlar da para ve parasal değeri olan şeyleri kazanmamızı sağlayan zamanımızı çalıyor. Zaman çalmanın yanı sıra psikolojilerimizi bozuyorlar. Hakkınız var mı abicim buna gerçekten?

Anlamadığınız bir şeyler var

Yazıyı tabii ki o tipteki insanlar da okuyor, belki hevesi olan arkadaşlar da… Burada güzel bir tavsiye vermenin zamanı geldi. İnsanlar hep çok kazanan, çok izlenen kanal ve kişilere imreniyor. Bunu yaparken de maalesef at gözlüğü takıyor ve sonucunda üzülüyorlar. Çıkartın at gözlüklerinizi, Youtube’da ün ve para kazanan o imrendiğiniz insan sayısı kaç kişidir en fazla? Aynı şey Twitch yayıncıları için de geçerli. Peki sizce kaç kanal açılıp başarısız olmuştur? Arada emin olun uçurum sayılar oynuyor, doğal olanı da bu zaten sanırım.

Başarılı olmanız için önce bakmanız gereken yer başarısız olanlar. Bakın bakalım neyi yanlış yapmışlar. O yanlışları siz ne kadar çözebiliyorsunuz? Sonra başarılı olanlara bakarsınız, baktığınızda da gözünüz paralarından ve ünlerinden başka şeyleri görsün mümkünse. Bu adamlar neyi doğru yapmışlar, siz bu adamlardan neyi farklı yapabilirsiniz gibi.

Şans unsuru

Bu işlerde hep ‘şans’ konuşuluyor. Şans yok, azim var deyip geçmeyeceğiz. Şans elbette var, sizin dışınızda pek çok unsur da işlemeye devam ediyor her zaman. Fakat şansınızı yükseltmek sizin elinizde. Belki biraz reklam bütçesi, belki sürekli içerik üretimi, belki daha çok çaba göstermeniz ve içeriklerin başlığını doğru yazmanız, kalitesini yükseltmeniz şansınızı yükseltmenizi sağlar. Belki de hepsini yapmanız gerekiyordur. Tabii tüm bunlara rağmen tutunamamak da var, o zaman diğer kanalların ve insanların şansına beraber tükürürüz, sonra da sarılıp ağlarız. Fakat o zamana kadar çalışmaya devam.

Yazının sonuna gelmişken kendi Youtube Kanalımızı da bırakalım buraya, gelin abone olup ilklerden olun. Çünkü yakında çok büyüyecek. Bol bol da röportajımız var, seversiniz bizce.

Hakkında Eran "AramdaJungle" Küçük

Buralarda bir şeyler yazıp çiziyor, Oyungg'de yönetici olarak yer alıyor, bir de Marmara Üniversitesinde Radyo, Televizyon ve Sinema okuyor. Öyle pek farklı bir yanı yok, 22 yaşında.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir