Ev / Blog / Paladins Beta Hakkında Kısa Bilgi
Poster gg

Paladins Beta Hakkında Kısa Bilgi

 Paladins Beta Nedir?

Paladins Beta, Hi-Rez Studios tarafından geliştirilen birincil kişi MOBA oyunudur.  Oyun; şampiyonlar eşliğinde, yeni  fantastik bir dünya yaratır. Şampiyon diye adlandırılan karakterler kendi özel atış sistemleri ve yetenekleriyle oyunseverlere güzel bir deneyim sunuyor.

Hi-Rez ekibi belli bir popülariteyi Smite(2014) ile yakaladıktan sonra,  2016 da Paladins piyasaya Beta olarak giriş yaptı. Beta, yani hala deneme aşamasındadır.  Oyun güncellemelerle zaman zaman köklü değişikliklere sık sık da küçük, oyunu güzelleştiren özelliklere kavuşuyor.

Paladins Beta ücretsiz olarak kullanıma sunulan bir oyundur. Bu tarz MOBA oyunlarını ve FPS oynayış şeklini sevenler için güzel bir alternatif sunuyor. Oyunu daha yakından inceleyelim.

Oyunun Amacı

Oyun içindeki amacımız basit bir ifadeyle skorunuzu tamamlamak. Neden bu kadar basit bir kelime kullandım, çünkü geçtiğimiz son 6 ayda başka ‘mode’lar da gelerek oyunun içinde farklı oyunlar oynayabilmemizi sağladılar. Size verilen belli bir zaman var siz de o zaman içerisinde skorunuzu diğer takımdan yüksek tutmaya çalışıyorsunuz. Oyunun sistemi gereği berabere kalmak gibi bir durum yok yani ya kazanacak ya da kaybedeceksiniz.

Farklı oyun modlarını oyunun içeriğinin bilgisini verirken ayrıntılı bir anlatacağım.

Oyunun Konusu

Her karakterin hemen hemen birbirinden ayrı hikâyeleri var. Birbirleriyle bağlantı içinde değiller. Sadece bazı şampiyonları aralarındaki şekil benzerliğinden ya da kullandıkları güçlerin yakınlıklarından benzerliklerinin olduğunu söyleyebiliriz.

Mesela bir örnek verirsem:, Talus, Terminus ve Inara,        3 ü de tenlerindeki taş dokusuyla benzer öykülerinin olduğunu düşündürüyor insana. Ancak öyle değil.

Başka bir örnek ise Cassie, Tyra ve Buck,                         sanki aynı zamanlarda bulunan görev timi gibiler.          Skye ve Meave içinde birbirlerine düşman iki suikastçı olarak tanımlayabilirim. Onları karakter tanıtımımızda ayrıntılı inceleriz.

 

 

Oyun içi atmosferden anlayabileceğimiz ise; olayların antik çağlarda gerçekleştiği yönünde olabilir. Genellikle karakterler mistik ve antik olma yönünde. Daha modernleri ise bile aralarında sırıtmayacak kadar uyumlu duruyor. Örneğin Rackus , Bolt isimli robotla işbirliği içinde olan bir karakter ama Ruckus’un görüntüsü bir nebze garip ilkelliği barındıyor. Ya da Pip, kendini direk çılgın bilim adamı olarak tanımlıyor. Bakalım bu tezatlıklar sizi konuya yakınlaştırıp bağlayabiliyor mu ?

 

Paladins Beta Bizi Kendine Bağlayabiliyor Mu?

Yakın çevreden aldığım geri dönüşler doğrultusunda oyun bir hayli bağlayıcı. İlk başlarda oyun süresi 30 dk ya kadar ulaşabiliyorken şimdi ise çoğunlukla 15 ‘er dk oluyor. Bu da bize içeriğinin geliştirildiği ve oyuncuya daha konforlu bir oyun sunduklarını gösteriyor. Kısaca oyuncusuna değer veren bir oyunla karşı karşıyayız bu zamanlarda bu tarz hareketlere çok da rast gelemiyoruz.  Geçen haftaki yazılarımızdan biri de bunu hakkındaydı. Rockstar (GTA) ‘ın oyuncularıyla iyi geçindiğini okumuştuk.

Oyun içindeki çeşitlilikler her türlü oyunseverlere ulaşmayı hedeflediklerini gösteriyor.

Paladins Beta, pay-to-win olarak tasarlanmamış, bunun güzel bir özellik olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir süre sonra para işin içine girince oyuna o kadar para yatıramayanlar gerekli ilgilerini kaybedip, oyundan uzaklaşmaya başlarlar. Ancak oynamayı bırakanlar da sıkıldıkları için bırakıyor. Yeni oyunlarda yeni heyecanlar aradıkları için kimseyi suçlayamayız.

Oyunun Kuralları Ve İçeriği

Oyun Modları

Şuana kadar sadece 3 farklı oyun modu karşımıza getirildi.

  • Siege(Kuşatma)
  • Onslaught(Saldırı)
  • Payload(Yük)
Siege(Kuşatma)

Oyuncular kendilerine her şampiyonun kartlarıyla bir dizilim oluştururlar. Seçilen dizilim bütün oyunu etkiler. Bu nedenle çok dikkatli seçim yapılmalıdır. Örneğin karşıdaki rakip şampiyonlara göre belirlenen taktikler göz önünden bulundurulmalıdır. Herkes  400 kredi ile oyuna başlar. Kart diziliminden sonra item seçimi olur, bu seçimler bir kere yapıldığında belli kredi harcanarak kalıcı hale gelir ve üst kademelerini kredi kazandıkça alınabilirlik açılır. Kuşatma da her saniyede 1 kredi dolar. Kill’ler,yük yanında durma, asist yapmak ve kontrol noktasında kalmak ekstra krediler verir.  Takım yükü kazanırsa 300 kredi kazanır.

Oyunu kazanabilmek için 4 adet (Objective Point) hedef puanı kazanmak gerekir. Ortadaki yükü alabilmek için,  ele geçirme oranın(CapturePoint) %100 olmalı ve bu takımına 1 hedef puanı kazandırır. Eğer karşı takım yükü kendi alanlarına ulaşmadan durdururlarsa onlar da 1 puan kazanır. Yükü itebilmek için 2 dk 30 sn vardır ondan sonrası uzatmaya girer.  Takımından tek bir şampiyon yükün yanından ayrıldığında uzatma biter ve puan karşı tarafa geçer. 2 puan alabilmek içinde yükü karşı tarafa en kötü overtime(uzatma zamanın) bitmeden ulaştırman gerekir.

Onslaught(Saldırı)

Bu modda amaç belli bir ortada durma puanı gerekli ve 10 dk içinde o puanı toplamalı yada diğer takımdan puan olarak önde olmalısın. Saldırıda genelde hızlı kill görüyoruz. Öldükten sonra doğduğun yer oyun arenasına çok yakın giderken zaman kaybetmiyorsun. Burada da 400 krediyle başlıyorsun, her saniyede 5 kredi doluyor.

Payload(Yük)

Mod bize hem savunmayı hem de saldırıyı aynı anda kullanmamızı sağlıyor. Oyun 2 round  ve 7’şer dk’dan oluşuyor ve doğduğunuz bölgenin hemen önünden oynamaya başlıyorsunuz. Oyuncular 1000 krediyle oyuna başlıyor ve itemlerini ona göre seçiyor. Her saniyede2 kredi pasif olarak geliyor. İlk takım ne kadar yüzde de yükü iterse kazanabilmek için daha fazlasını yapmak gerekiyor. Eğer iki takımda %100 yapmış ise bu sefer ilk tamamlayan kazanıyor.

Paladins Beta Rank Sistemi

İlk önce rekabetçi (rank) sistemindeki köklü değişiklerden söz edelim. Yazın başında rekabetçi seçeneğine ban uygulaması geldi. Oyuncular takımlarına tehdit oluşturabilecek karakteri engelliyor ve her iki takım da karakteri seçemiyor. Bu da bazı karakterlerin rank sistemindeki oynama sıklığını bir hayli etkiliyor.

Örneğin, Willo ve Dragoz bu durumdan en çok nasibini almış iki karakterdir. Willo’nun bu durumda olmasının sebebi öncelikle ölü bölge yeteneğinin tankların kalkanlarına yarı yarıya hasarı bir kerede vermesidir. Daha sonra da atılan fidelerin verdiği hasarın çok yüksek olması ve kartlarla dolma süreklerinin daha da kısalmasıyla çekilmez bir çileye dönüşmesine yol açmıştır. Doğruyu söylemek gerekirse, ben iyi bir Willo oyuncusu olarak bu durum sinirlerimi bozmuyor değil.

Dragoz is uçarak saniyenin altında sürede attığı 850 hasarlı patlama içerikli atışlar, ölümün nerden geldiğini anlamamana sebep oluyor. Ultisi ise roketli kanatlarla son hız uçarak tek attığı için fazla söze gerek kalmıyor.

9 Ağustos tarihi ile beraber gelen 2.0 Sıralı Rekabet sistemi oyununda radikal değişiklik yarattı. Bronzdan Büyük Usta kadar ilerleyen kademeler şöyle;

 

  • Bronz
  • Gümüş
  • Altın
  • Platin
  • Elmas
  • Usta
  • Büyük Usta

Bu sisteme geçiş yapan Paladins Beta ekibi oyuncuların hali hazırda olan bütün çerçevelerini sıfırladı. Böylece karakter deneyimini sadece karakter seviyesinden anlamış oluyoruz. Sistem değiştikten sonra başa 10 oyunluk bir sıralama ölçütü konulmuş. Oyuncular rekabetçi oynadıkça yenilseler de sayı artıyor. Oyun sayısı 10 a ulaştığında ise sizi bir kademeye sokuyor. Orada kazandıkça veya kaybettikçe düşen ve yükselen bir kademeniz oluyor. Rank sistemi oyun modu olarak Kuşatmayı kullanıyor.

Haritalar

Kuşatma için;
  • Balık Pazarı
  • Buzlu Madenler
  • Donuş Kale
  • Jaguar Şelaleleri
  • Kereste Fabrikası
  • Kurbağa Adası
  • Parlak Bataklık
  • Taş Kale
  • Taş Ocağı
  • Yılan Plajı
Saldırı için;
  • Jaguar Şelaleleri
  • Kar Yağışı Kavşağı
  • Parlak Bataklık
  • Ustabaşının Mekanı
  • İleri Mahkeme
Yük için;
  • Ayazlama Mağarası
  • Gizli Tapınak
  • Karakol

Hakkında Sueda Ünlü

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.