Ev / Blog / Post Apokaliptik Dünya’da Geçen Oyun Nasıl Olmalıdır?

Post Apokaliptik Dünya’da Geçen Oyun Nasıl Olmalıdır?

Evet efendim bugün başka bir şikayetlenmeyle beraberiz. Bu yazımızda son zamanlarda çoğalan post apokaliptik dünya temasından ve nasıl en iyi şekilde yapılması gerektiğini konuşacağız.

Efendim biliyorsunuz ki geçtiğimiz günlerde yeni çıkan Far Cry New Dawn, Fallout 76 ve Metro Exodus bu seneye damga vuran oyunlardan oldular. E iyi tamam güzel de artık sıkmadı mı be abi? E hali hazırda yakın zamanda Rage 2 ve Doom Eternal da gelecek. Niye bir anda bu tür arttı bilmiyorum. Çıkarın da güzel yapın bari abilerim. İşte “nasıl gerçek bir kıyamet sonrası oyun yapılır?” sorusunun cevapları:

rage 2

Hikaye

Hikaye bir kere saçma sapan olmayacak. Yok felaket gelmiş de dünyayı yaratıklar basmış falan. Bununla sınırlandırırsanız eğer baştan yanılırsınız. Mesela Metro Exodus. Gayet güzel bir hikaye anlatımına sahip. Diyaloglar olsun, hikaye işleyişi olsun, karakterler olsun sağlam bir oyundu. Fakat gel gelelim Far Cry’a. O donuk NPC suratları, karakterlerin boş olması kötü etkenlerden birisi. Şimdi diyecekseniz “Ya kardeşim Doom’da hiç hikaye yok onu ne yapacağız?” Haklısınız ama onu karıştırmayalım. Adamların tarzı o zaten. 1993’den beri öyleler ne yapalım. Zaten Fallout 76’dan bahsetmeyeceğim bile. Malum hikayesi pek de önemli değil artık.

Görevler

Bir oyunun güzel olmasını etkileyen etkenlerden biri de görev dizaynıdır. Görevler farklı farklı ve aksiyon doluysa benim için nefis bir oyundur. Yok ama birbirini tekrar ediyor ve sıkıyorsa hiç ellemeyelim abi. Yine Far Cry’dan örnek vereceğim. Birbirinin aynısı görevlerle dolu bir oyun. Ne yapayım şimdi ben bunu?

Çevre ve Atmosfer

Çevre ve atmosfer olmazsa olmazımız tabi. Ben şimdi o oyunu oynarken yaşamam lazım abi. O moda girmem lazım yani. Etraftaki çaresizlik, korkunç atmosfer, tuhaf mekanlar insanı gerçekten havaya sokar değil mi? (müzikler dahil) Şu saydığım hiçbir oyunda bundan şikayetçi değilim hepsinin atmosferi bence çok iyi. Özellikle Far Cry beni şaşırttı. Kıyamet sonrasına bir de rengarenk bir açıdan baktık.
far cry new dawn

Vuruş Hissiyati ve Silahlar

Vuruş hissiyati ne alaka diyebilirsiniz. Ama şimdi şöyle düşünelim. Karşınıza çıkan yaratıkların, haydutların (artık hangisini oynuyorsanız o işte) bir pompalı tüfekle beynini uçurmak sizce de oyunun gerçekçiliğini ve moda sokmasını arttırmaz mı? Bence mükemmel bir detay bu vuruş hissiyatı. Mesela Doom. Super Shotgun ile bir Imp’i parçalamak çok zevkli bence. Bir de silahlar var tabi. O atmosfere göre yapacaksın silahları. Doom’dan örnek verdik devam edelim. Biraz daha teknolojik silahlara öncelik verilmesi mesela. Çünkü oyunun teması bu. Fakat Far Cry’da nükleer bir bomba patlatılmasına rağmen yeni nesil silahlar bulmak mümkün. Bu da gol değil be Ubisoft. Bak Metro’ya hiç yapıyor mu öyle? Bir de oynanışa yenilik katan mekanikler varsa tadından yenmez!

Güzel Dünya’dan Geriye Kalanlar…

Evet efendim bir yazımızın daha sonuna geldik. Sizin düşünceleriniz nelerdir/ hangi maddeleri katabiliriz veya çıkarabiliriz yazabilirsiniz. Bu tarz bloglar için sitemizi ve Twitter hesabımızı takip edebilirsiniz. Esen kalın!

 

Hakkında Harun Refik Çiftçi

2.5 yaşından beri Vice City sokaklarında geziyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir