Ev / Blog / Mortal Kombat 11 Nasıl Görünüyor? Ön İnceleme

Mortal Kombat 11 Nasıl Görünüyor? Ön İnceleme

Valorant names

Sevgili oyuncular baştan uyarayım bu yazı şikayetlerle doludur. Yani Mortal Kombat 11 buradan ağlayarak ayrılacak o derece. Eğer aramızda bu oyunun fanboyları varsa şimdiden özür diliyorum ve ön incelememe geçiyorum. 

Evet biliyorsunuz ki geçenlerde Mortal Kombat 11 için bir oynanış videosu yayınlandı. Oyunun trailer videosunu izlerken aşırı heyecanlanmıştık. Fakat gel gör ki oyun o kadar iyi değil. En azından benim için. İsterseniz şikayetlenmemize başlayalım efendim.

Hikaye

Tam olarak bir şey göstermiyorlar ama bizi oldukça havalı bir sahne karşılıyor. Raiden, Shinnok hadsizine bir güzel işkence ediyor. Sinirini çıkarttıktan sonra kafasını kopartıyor ve bir taşın üzerine koyuyor. Sonra adını bilmediğim bir ablamız gelip onunla konuşuyor. Zaten ondan sonrasını önceki oyunun sonunda görüyoruz. Neyse söylemeyeyim orayı şimdi. Bu kadarını gösterdiler. Bakalım hikayede neler olacak. Umarım sağlam bir şeyler yapmışlardır. Çünkü Mortal Kombat 11 hakkında düşündüğüm tonla kötü şey var.

Karakter Dizaynı Ve Karakterler

Bildiğimiz kadarıyla oyunda Scorpion, Raiden, Baraka, Sonya, Sub-Zero, Kabal, Kano, Erron Black, Shao Kahn, D’ Vorah, Geras ve Skarlet bulunuyor. Evet şu an için geniş bir liste. Aralarında eski karakterler de var (Özellikle ikonlaşmış olan Scorpion ve Sub-Zero.) Fakat bu sevincimizin ardından gelen “Bu ne ya?” hissiyatı gerçekten oyundan soğutmaya yeter. Bakın oyunun hikayesi şu an beni zerre ilgilendirmiyor. O karakter dizaynı nedir abi? Ne bu Scorpion’un tipi? Bütün karakterlerin dizaynı berbat olmuş. Hepsi çirkinleşmiş (Baraka hariç. O zaten çirkindi.) Oyunda dizaynını en sevdiğim karakter ise Skarlet oldu. Bir de Shao Kahn direk bize verilmeyecek. Sadece ön sipariş yapanlar kullanabilecekmiş. Bu çok gıcık bir şey aslında ama bence bu kararlarından vazgeçecekler gibime geliyor. Çünkü diğer oyunda Goro sadece ön sipariş yapanlar için geçerli olacaktı. Ama sonradan gelen ek paketlerin içine koyuverdiler. Muhtemelen Mortal Kombat 11 için de öyle olacak.

Mortal Kombat 11 Ve Rpg Ögeleri?

Diyecek bir şey bulamıyorum arkadaşlar. Oyunda tüm karakterleri geliştirebiliyoruz. Kostümler, mini yetenekler, kıyafetimize ek parçalar ekleyebiliyoruz vesaire. Şimdi ne gerek var? Dövüş oyunu ya bu. Yani türü arcade bunun. Niye böyle bir şeye girişirsin abi? Kesinlikle oyun içi satın alımlar olacak ve sevgili yapımcı abilerimiz “Parayı da buradan kırarız heee.” diyeceklerini hayal ediyordur. Hayır abi kimse almayacak onları. Yani kim bir harekete ekstaradan bir şeyler eklemek için para versin? Bir de işin multiplayer kısmı var. Şimdi karşımızdaki oyuncu baya kasmış kendine bir sürü şey almış, karakterini taş gibi yapmış. E sen “Aman bunlarla mı uğraşacağım aga sal gitsin.” demişsin. Haliyle adam ağzını burnunu kırdı. Zorunda mıyım kardeşim ben o ekranla uğraşmaya. Ağız tadıyla şurada bi kapışalım diye girdik sen bize geliştirme ekranı falan sunuyorsun. Hem oyunun özüne aykırı bir şey bu. Yenilik diye de sapmamak lazım. Hem biz karakter kostümlerini önceki oyunlarda hazır olarak alıyorduk niye uğraştırdın ki şimdi bizi?

Oynanış

İlk izlediğimde gerçekten Injustice sandım. Şakam yok gerçekten! Benzemesi doğal aslında. Peki bu beni rahatsız etti mi? Hem evet hem hayır. Şimdi oyunun yavaşlaması beni pek etkileyen bir şey değil. Kısa zaman sonra bir şekilde alışır insan. Zaten Mortal Kombat 9 da yavaş bir oyundu. Ama düşmana darbe vurduğumuzda çıkan o mavi ışıklar ne ya? Ben öyle bir şeyi en son Tekken 3 oynarken görmüştüm. Beni nedense çok rahatsız etti. Mortal Kombat 11  ile tekrardan etrafla etkileşime geçebileceğiz. Önceki oyunda da dövüş alanındaki nesneleri fırlatabiliyor ya da kafasında kırabiliyorduk. Ve aynısı bu oyunda da var. Ben beğendim şahsen güzel olmuş.
mortal kombat 11

Fatal Blow Ve Fatality

Evet Mortal Kombat’ı diğer dövüş oyunlarından ayıran en büyük özelliğe gelelim. KAN VE VAHŞET! Tamam gaza gelmeyeyim hemen. Oynanışla bu mekanikleri ayırmamın sebebi de bu. Fazla ve abartılı şekilde içerdiği vahşet sayesinde oyuncular çoğunlukla bu oyunu tercih ediyor. Biliyorsunuz ki önceki oyunlarda alt taraflarda çubuklarımız vardı. O çubuklar ya yaptığın hareketi güçlendirmeye ya da oyunun en havalı hareketlerinden olan X-ray özelliğini açıp rakibinizin kemiklerin kırılmasını ve sağlık barının hunharca düşmesini izliyorsunuz. Oyuna baya renk katıyor. Hatta bir yerde gerçekçi de yapıyor. Tabi herkesin “Ya o kadar kemiği kırılıyor hala nasıl hayatta bu herif?” sözleri de bu oyunda devam edecek. Fakat ufak bir değişiklikle. Artık onun ismi Fatal Blow oldu. Yine canınız azaldığında gelecek ve sizi sıkıştığınız anda kurtaracak bir özellik. Yine kemikler kırılacak ama bunda biraz daha kan ögelerinin (yani kılıç saplamadır falan) üzerinde durulacak. Ben sevdim bunu. Tabi bazı karakterlerinki gerçekten berbat. Gelelim Fatality animasyonlarına. Bu ne abi? Şaka mı bu? Şakaysa komik değil çünkü. Ben önceki oyunu oynarken abartı diyordum. Oynarken “hadi len” diye içimden geçiriyordum. Fakat Mortal Kombat 11 için daha ağır tepkiler verdim. Gördüğüm en saçma animasyonlardı. Mesela Baraka’nın, Scorpion’un suratını tek hamlede kopartması. Ya da Kabal’ın hızlıca sürüklediği karakteri bir anda fırlatıp, diğer yana doğru koşup ikiye bölmesi. Kafanız karıştı değil mi? Benim de öyle. İşte oyunu fazlasıyla Injustice çakması yaparsanız böyle olur. O oyunda da özel hareketler abartıydı. Yani Kabal’ı izlerken aklıma istemsizce Flash geldi. En iyi animasyonlar 9. oyunda vardı. Tamamen havalı ve az abartılı. Şimdi diyeceksiniz “oyunda yıldırım tanrıları var, kafaları tek hamlede kopartıyorlar onlara şaşırmıyorsunuz da buna mı şaşırıyorsun?“ ama abartının da bir sınırı var tabii. Bunlar insanı rahatsız eden abartılar.

Hud Ekranı

Buna değinmem gerekiyor muydu? EVET! Çünkü gerçekten rahatsız edici. Size de öyle gelmedi mi? Hayır arkadaşlar abartmıyorum. O ne öyle ya sarı bir ekran.  Injustice‘ın can barlarıyla aşırı derecede benziyor. Hele o alttaki yuvarlak barlar falan. Bak yine tadım kaçtı…

Büyük Bir Hayal Kırıklığı…

Senden beklemezdim be Ed Boon. O kadar geçmişimiz vardı seninle. Ve sen bana bunu mu yaptın? Yetti artık konuşmuyoruz! Arkadaşlar tıpkı 9. oyuna  benzeyen bir şey yapsalardı gözümü kırpmadan alırdım. Fakat gel gör ki bu oyun gerçekten kötü. Hayal kırıklığı benim için. Bakalım ilerde ne olacak? Devam oyunları da bu şekilde gidecek mi? Yoksa benim gibi oyuncular isyan edip eleştirecekler mi? Tıpkı Resident Evil serisi için yapılanlar gibi. Belki abilerimiz diğer oyunlarda bizi şaşırtabilir. Gerçi aynısını 8. oyundaki rezaletten sonra akıllanıp yapmışlardı. O hikayeye de buradan ulaşabilirsiniz diyor ve efkar dolu bir ön incelemenin daha sonuna geliyoruz. Daha fazla inceleme yazıları için sitemizi ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın. Esen kalın!

 

Hakkında Harun Refik Çiftçi

2.5 yaşından beri Vice City sokaklarında geziyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.